All Categories
Featured
Table of Contents
‘De specifieke regels over wanneer en bij wat voor soort rit een chauffeur nou wel of niet gedetacheerd is, zijn veel te complex en daardoor vrijwel onuitvoerbaar - Auto opkoper gezocht? Ook voor export auto's!. Op papier is het al niet uit te leggen, laat staan in de praktijk.’ Als ondersteuning van onder meer de detacheringsrichtlijn, moeten chauffeurs vanaf 2 februari 2022 bij iedere grenspassage handmatig de landcode in de tachograaf invoeren
‘Het invoeren zelf is slechts een kleine handeling, maar wel een met grote gevolgen’, legt de Bruin uit. ‘Dit moeten chauffeurs namelijk doen op de grens of bij de eerst mogelijke stop na een grenspassage. In de praktijk kan dit zomaar gaan leiden tot verkeersonveilige situaties. Want om de landcode in te voeren moet een vrachtwagen stil staan.
‘De komende tijd staat in het teken van het verzamelen van antwoorden bij de Europese Commissie, maar ook hier in Nederland bij de ministeries van IenW en SZW en de handhavingsorganisaties. Tegelijkertijd blijven we in Brussel hameren op het cruciale belang van eerlijke handhaving in alle lidstaten. En één gelijk Europa (Auto opkoper gezocht? Ook voor export auto's!).’ Nederland Logistiek 22 23 FEITEN TEKST Bart van Pagée netbeheerder en krijgen het antwoord dat het jaren kost voordat een aansluiting gerealiseerd kan worden
‘Als je bedenkt dat over vijf jaar de totale kosten van een elektrische truck veel lager zijn dan die van een diesel, dan wil je als transportondernemer toch niets liever dan elektrische trucks inzetten’, zegt de zelfstandig consultant. Auto opkoper gezocht? Ook voor export auto's!. ‘Als je nu niet begint met er op zijn minst over na te denken, kun je je over vijf jaar wel voor je kop slaan
Ervaring opdoen Zo’n spijtoptant zal Daniël Spetter, operationeel directeur bij Euser Transport, niet worden. De ervaringsdeskundige in het panel is realistisch: ‘Mijn particuliere mening over de zin of onzin van het overgaan op elektrisch transport is niet belangrijk. Er is een politiek besluit genomen (Auto opkoper gezocht? Ook voor export auto's!). Bij het Klimaatakkoord van Parijs was al duidelijk dat we de transitie ingaan
Gewoon om te kijken waar we tegenaan lopen - Auto opkoper gezocht? Ook voor export auto's!. Ik vind dat je ook een betere gesprekspartner bent als je uit ervaring kunt spreken.’ Die ervaring baart hem nu al wel zorgen. Over de hoeveelheid geld die het kost, het maken van een passende businesscase en over de laadinfrastructuur. De hoeveelheden stroom op tijd op de juiste plek krijgen voor een toenemend aantal elektrische trucks, is een uitdaging
‘Een vrachtwagen moet zijn geld verdienen met rijden. Overdag is er weinig tijd om te laden en de vrachtwagens staan vaak met een groep op een plek - Auto opkoper gezocht? Ook voor export auto's!. Er moet veel energie tegelijk naar toe. Mijn advies is om zo vroeg mogelijk al een pad voor je bedrijf uit te stippelen en dat aan de netbeheerder in jouw regio voor te leggen
‘Bedrijven doen een aanvraag bij een Van Rookhuijzen laveert tussen realisme en optimisme. ‘Er moet veel gebeuren maar we kunnen niet alles tegelijk. Je ziet nu steeds meer vraag ontstaan en dat nemen netbeheerders mee in hun plannen. Het hoeft allemaal niet morgen geregeld te zijn. In 2025 en zeker in 2030 moeten we een heel eind op weg zijn.
Dat kan ik zeker niet beloven (Auto opkoper gezocht? Ook voor export auto's!).’ Bovendien kampt ook deze sector met een schaarste aan personeel. Dat maakt het extra lastig om overal op tijd genoeg kabels de grond in te krijgen. Om de druk op het elektriciteitsprobleem te verminderen, ziet panellid Sanne Aelfers in hybride trucks een oplossing op de korte termijn
Buiten de stad kun je voorlopig op diesel blijven rijden en laadt de truck zelf de batterij weer op. Ze raakt met haar oplossing een gevoelige snaar bij een aantal ondernemers in de zaal. Tijd kopen ‘We doen alles met de vrachtwagen. Het is een efficiënt logistiek systeem waarbij we vanuit regionale distributiecentra, maar ook direct vanuit het buitenland, de stad in rijden.
‘Een uitstekende oplossing waarmee we tijd kunnen kopen voor de ontwikkeling van waterstoftrucks. Auto opkoper gezocht? Ook voor export auto's!. Daarmee omzeilen we dat hele gedoe met elektriciteitsvoorziening’, zegt een ander. Boyd Schooneman, key accountmanager bij GP Groot brand- stoffen en oliehandel, gelooft niet zo in hybride voertuigen. ’Je combineert twee technieken in één voertuig. Dat maakt de kosten veel hoger dan bij volledig elektrisch of diesel
Beide brandstoffen leiden tot wel 90% CO2-reductie. Bij HVO zijn zelfs geen investeringen in nieuwe voertuigen nodig.’ ‘Dan moeten je klanten wel die hogere kosten van HVO betalen en dat wil zestig procent niet’, is de reactie vanuit de zaal. De enige transportondernemer in het panel, Daniël Spetter, wil niet het stigma hebben van onwil ten aanzien van de transitie.
Je kunt het niet alleen aan de transportsector overlaten’, zegt hij. ‘Moet je van de nood geen deugd maken?’ prikkelt Rob Aarse - Auto opkoper gezocht? Ook voor export auto's!. ‘Transport wordt duurder als gevolg van verduurzaming. Moeten we de prijs van een liter diesel niet drie euro maken? Dan heb je toch sneller die businesscase voor elektrisch vervoer en een gelijk speelveld? Nu houd je elkaar toch een beetje gevangen.’ Waar de markt het niet kan regelen, is de overheid aan zet
En om ook de opdrachtgever en de klant te stimuleren om CO2-vriendelijker transport in te kopen. Sanne Aelfers verwacht dat CO2-beprijzing effect gaat hebben. Diesel wordt duurder. Dat zal het prijsverschil met hernieuwbare brandstoffen en elektrisch vervoer veel kleiner maken. Daarnaast wijst zij op de subsidieregelingen van de overheid die volgend jaar kunnen gaan helpen.
CO2-neutraliteit in 2050: het ligt nog ver weg maar de opgave is enorm. Zoveel is duidelijk. De techniek gaat ons helpen. ‘Voor de transporteurs is het een spanningsveld tussen realiteit, ambitie en politieke uitgangspunten. De komende jaren zitten we in een transitie met verschillende typen brandstoffen. Auto opkoper gezocht? Ook voor export auto's!. Ik denk niet dat er één oplossing is’, besluit Daniël Spetter
Daar moeten ook wegen naartoe. Primaire grondstoffen, zand en grind, zijn daarvoor cruciaal. Ze komen voornamelijk uit de provincies Limburg, Noord-Brabant en Gelderland en bij hen ligt ook de vergunningverlening. Auto opkoper gezocht? Ook voor export auto's!. ‘In die provincies lopen de huidige winningsprojecten af en nieuwe vergunningen worden niet afgegeven. Als de vergunningverlening niet snel op gang komt, zitten we over vijf jaar zonder grind en zand
‘De provincie rekent te veel op de mogelijkheden van recycling’, zegt Van der Voort. ‘Het is echt een groot misverstand dat we daarmee in de toekomst genoeg huizen en wegen kunnen bouwen.’ De branche is niet tegen recyclen. Auto opkoper gezocht? Ook voor export auto's!. ‘Integendeel’, zegt Jean L’Ortye, regio-voorzitter van Transport en Logistiek Nederland en directeur van het gelijknamige transportbedrijf uit Limburg
Dat is kansloos - Auto opkoper gezocht? Ook voor export auto's!. Het zorgt alleen maar voor meer afval in plaats van Circulaire economie aanvliegen vanuit afval is kansloos minder - Auto opkoper gezocht? Ook voor export auto's!. Ik kijk als afgestudeerd bioloog aan de Wageningse Universiteit altijd naar de natuur. Daar is alles zo slim ontworpen dat er geen afval is. Daar pleit ik in dit geval nu ook voor: begin bij het ontwerp met schone grondstoffen.’ Het slimme breken ‘Primaire grondstoffen zijn schoon maar ook gebouwen met schoon beton, waar niks doorheen is gemengd, moeten de basis zijn voor een circulaire economie’, vervolgt Van der Voort
Latest Posts
Kinesist Wetteren
Auto Verkopen? Alle Autoverkoopsites In 1 Overzicht!
Kinesist Eksaarde